De Kunst van Verenigen: het lid als klant, of de klant als lid?

Lejeune.Award.120_60_ani
10-04-2014 

Het is een wonderlijke contradictie: veel verenigingen hebben moeite om leden aan zich te binden doordat deze laatsten zich steeds meer gedragen als ‘klanten’. Maar waar de non-profit wereld opschuift naar het behagen van haar ‘klandizie’, proberen commerciële ondernemingen juist steeds meer om klanten aan zich te binden door het creëren van een ‘clubgevoel’.

Blijkbaar zijn ‘clubtrouw’ en ‘lidmaatschap’ nog steeds nauw met elkaar verbonden begrippen, alleen slagen verenigingen er steeds moeilijker in, dit handen en voeten te geven.

Lees HIER het hele blog van Jules Lejeune, algemeen directeur van Lejeune Association Management en gespreksleider tijdens de kick-off bijeenkomst op 15 mei a.s. bij Panteia in Zoetermeer.

Tijdens de kick-off komen vier onderwerpen aan bod waarop de criteria voor excellente teams van bestuurders en verenigingsprofessionals worden gebaseerd. Op onze blogpagina zullen we deze thema’s toelichten. Kom op 15 mei a.s. naar Zoetermeer, leer van experts, kom in contact met collega’s buiten uw eigen kring en scherp uw visie aan over de onderwerpen. Er zijn aan deelname geen kosten verbonden.

Klik HIER voor het programma en een kort cv van de sprekers

 Meld u nu aan met DIT FORMULIER.

Voor meer blogs in deze reeks, zie onze BLOGPAGINA.