FINAT’s internationale competitie ‘LABELicious’ start oktober 2018

labelicious campaign FINAT
20-09-2018 

In het jaar dat de internationale branchevereniging voor de etikettenindustrie FINAT 60 jaar bestaat organiseert zij de ‘LABELicious’ competitie. Een wedstrijd om jong talent voor de industrie aan te trekken. De start van deze competitie zal plaatsvinden in oktober 2018.

Signalen uit de Branche

Uit de jaarlijkse FINAT Radar enquête onder ondernemers bleek, dat het voor de etiketten-industrie een uitdaging is om adequaat opgeleid en ​nieuw personeel aan te trekken. Een belangrijk signaal waarmee FINAT met ondersteuning van Lejeune Association Management en partners aan de slag is gegaan. Zo is de ‘LABELicious’ competitie ontstaan, om creatief en technisch geschoolde professionals te betrekken bij het creëren van etiketten van de toekomst.

FINAT ziet deze competitie als een perfecte mogelijkheid om studenten en jonge professionals te informeren over de spannende en uitdagende mogelijkheden die de industrie biedt en hoe hun innovatieve en creatieve geesten een verschil kunnen maken.

 

3 ‘LABELicious’ de drie categorieën om in deel te nemen

Volgende maand worden de details en de voorwaarden voor de competitie gecommuniceerd. Vanzelfsprekend spelen de thema’s duurzaamheid en circulaire economie een belangrijk rol in deze competitie.

De competitie is ontworpen om te laten zien hoe de etiketten-industrie evolueert en innoveert. Hoe de uitstraling van verpakkingen (etiketten) en de bijbehorende nieuwe technologieën cruciaal zijn voor het succes van merken over de hele wereld. Het laat jong talent zien hoe aantrekkelijk en sexy de labelindustrie is en dat je substantieel kan bijdragen aan het succes van deze merken.

‘LABELicious’, de drie categorieën:

  1. Merkontwerp

    De winnende inzending bewijst hoe een merk in 2025 een ‘WOW’ ervaring, een concurrentievoordeel en toegevoegde waarde creëert binnen een productcategorie.

  2. Smart / Intelligent / Multifunctionele Labels

    De winnende inzending bewijst hoe technologie waarde toevoegt aan een label door middel van een nieuwe functionaliteit, naast ‘branding’.

  3. (H3) ‘Out of the Box’

De winnende inzending laat het ultieme ‘out-of-the-box’ denken zien. De perfecte combinatie van een creatief ontwerp en technologie. Nieuwe toepassingen en mogelijkheden bij het etiketteren van producten. Dit kan ook een toekomstvisie zijn van een startende professional in de industrie.

Bekendmaking winnaars @ Labelexpo Europe 2019

De winnaars van de competitie worden bekendgemaakt tijdens Labelexpo Europe 2019, waar in een speciaal ‘LABELicious’ paviljoen, alle winnende inzendingen gepresenteerd worden.

Ook een partner of sponsor worden?

FINAT zal gedurende 2018 en 2019 de competitie en het project verder ontwikkelen. O.a. Labels & Labeling’ en ‘The Label Academy’ hebben zich al bij #LABELicious aangesloten als International Media Partners.

Er kunnen nog meer partners aansluiten, zoals bedrijven in de etikettenindustrie, nationale verenigingen, nationale en internationale mediapartners en instellingen voor beroepsonderwijs of universiteiten. Wordt partner of sponsor van dit prachtige initiatief om zo de #LABELicious-competitie tot een groot succes te maken.

 

Geïnteresseerd? Stuur dan een e-mail naar info@finat.com of bel Jules Lejeune +31 70 360 38 37

 

Andere interessante en gerelateerde artikelen.

FINAT-talentontwikkeling; ‘YMC’. Een ander FINAT-project voor aantrekken van jong talent is de ‘Young Managers Club’ (YMC). Binnen dit programma wordt aan c.a. 80 leden een programma aangeboden om managementvaardigheden te vergroten, kennis van de industrie uit te breiden en te netwerken met branchegenoten. Lees meer over de YMC in dit blog van Elke Verbaarschot.

Persbericht; vorige maand bracht FINAT een persbericht (ENG) uit voor de lancering van de LABELicious-competitie. Dit persbericht is te lezen op de FINAT-website.