Nominaties Mans Lejeune Award 2014 bekend

Award_transparante_achtergrond kl
20-10-2014 

De eerste editie van de Mans Lejeune Award heeft geresulteerd in 10 genomineerde organisaties. Dat heeft de vakjury bekend gemaakt.

De Mans Lejeune Award is beschikbaar gesteld door Lejeune Association Management ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan en is vernoemd naar de oprichter van de onderneming. Doel van de Mans Lejeune Award is het bekronen van succesvolle teams van gekozen vrijwilligers en aangestelde professionals binnen ‘De Vereniging’.

De genomineerde organisaties werden beoordeeld op vier hoofdthema’s die bij veel verenigingen op dit moment op de agenda staan: ‘visie en toekomstbestendigheid’; ‘strategische communicatie’; ‘organisatie en bestuur’ en ‘vernieuwing en verjonging’. De beoordelingscriteria op deze vier thema’s werden op 15 mei jl. tijdens een kick-off symposium in co-creatie met bestuurders, professionals en adviseurs vastgesteld.

De vakjury bestaat uit Paul de Ruijter (De Ruijter Strategie, voorzitter), Marike Kuperus (Kuperus en Co.), Hans Donkers (Panteia), Bert van Loon (onafhankelijk adviseur mediastrategie), Jeanne Hoogers (hoofdredacteur VM) en Berend Rubingh (Manage-to-Manage), allen experts op het vakgebied ‘vereniging’. Voor een video-impressie van de jurybijeenkomst zie het filmpje hieronder.

De 10 genomineerde organisaties (in alfabetische volgorde) zijn:

fnoi_mla_60 FNOI, de Federatie Nederlandse Oudpapier Industrie
grensstreek_mla_60 De Grensstreek, de schietsportvereniging “de Grensstreek Belfeld”
nbbu_mla_60 NBBU, De Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen
nfn_mla_60 NFN, de Naturisten Federatie Nederland
nrto_mla_60 NRTO, de Nederlandse Raad voor training en Opleiding
nvb_mla_60 NVB, De Nederlandse Vereniging van Banken
nlonderhoud_mla_60 Koninklijke OnderhoudNL, de vereniging van (restauratie-)schilders- en (totaal-) onderhoudsbedrijven, industriële onderhouds- en glaszetbedrijven
ppp_mla_60 PPP, De branche van promotionele producten en diensten heeft zich verenigd in het Platform Promotional Products
thuiswinkel_new Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland
UBA_mla_60 UBA, de Unie van Belgische Adverteerders

De winnaar is op 4 november  aanslluitend op  het Verenigingsdebat 2014 in het Kyocera Stadion van ADO Den Haag  bekend gemaakt. Een verslag van deze bijeenkomst vindt u hier.