Vouwkarton Platform organiseert designwedstrijd voor Web Retail Packaging

LOGO-VOUWKARTON (124 x 32)
03-10-2014 

Vouwkarton Platform Nederland organiseert de designwedstrijd ‘Unfolding the Future of Web Retail Packaging Design’. De designwedstrijd geeft designers de mogelijkheid om hun visie te geven op het verpakken van online aangekochte producten in vouwkarton, en de kans op de hoofdprijs van Euro 6.000. Misschien net zo belangrijk voor de deelnemende designers is de toegang tot potentiële klanten, vouwkartonnage producenten en brand owners, middels de diverse publicaties, beurspresentaties en bijeenkomsten die deze designwedstrijd hen biedt. O.a. in de beurseditie van het blad Verpakken en Verpakkingsmanagement zal aandacht worden besteed aan de designwedstrijd.

De wedstrijd
Een onafhankelijke jury zal uit de inzendingen acht schetsontwerpen selecteren, die vervolgens tijdens verpakkingsbeurs Packaging Innovations 2014 op 26 of 27 november 2014 gepresenteerd zullen worden door de designers tijdens een ‘sales pitch’. Uit deze acht schetsontwerpen worden 4 finalisten gekozen, die hun schetsontwerp verder mogen uitwerken om kans te maken op de ‘Vouwkarton Packaging Design Award’ en het hieraan gekoppelde bedrag van Euro 6.000. De vier finalisten presenteren hun definitieve ontwerp in het voorjaar van 2015 en de uiteindelijke winnaar zal bekend gemaakt worden op verpakkingsbeurs Empack 2015.

Briefing + wedstrijdreglement
Lees meer over deze designwedstrijd en de voorwaarden in de:

Enthousiast geraakt n.a.v. dit bericht? Vul dan het deelnameformulier in en stuur dit aan Vouwkarton Platform Nederland o.v.v. ‘Designwedstrijd’.