Wat kan content marketing voor uw organisatie betekenen?

20-11-2012 

Het onderwerp contentmarketing staat volop in de belangstelling en is ook voor branche- en beroepsorganisaties zeer relevant.

Verenigingen deden al aan contentmarketing voordat het begrip werd geĆÆntroduceerd. Denk bijvoorbeeld aan het op inhoud onder de aandacht brengen van standpunten. Misschien zijn verenigingen en belangenorganisaties wel de uitvinders van contentmarketing!

Die gedachte werpt ook vervolgvragen op. Hoe staat het vandaag de dag met de inzet van contentmarketing in verenigingsland? Hebben we nog steeds een echte voorsprong op dit onderwerp of hebben we door onze vroege ervaring juist een remmende voorsprong?

Met de exponentiƫle groei van met name online media groeit het belang en is het zinvol om de aanpak hernieuwd voor uw organisatie vorm te geven. Met contentmarketing informeert u uw doelgroep op het moment dat die dat zelf wenst (permission marketing), in plaats van door het gepast en ongepast toeschreeuwen van de boodschap (interruption marketing). Deze vorm van marketingcommunicatie sluit aan bij hedendaagse media- en informatieconsumptie en is een effectief, meetbaar middel om communicatiedoelen te bereiken.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar ons kennisblog, klik hier. U kunt het hele document ook opvragen bij Lejeune, mail@lejeune.nl.