Verenigingen – de V-snaar van de samenleving

30-04-2012 

Aan de andere kant van de oceaan lanceerde de American Society of Association Executives (ASAE) enkele jaren geleden een campagne met de titel ‘The Power of A – Stronger by Association’. De campagne, ondersteund met een flitsende video, is erop gericht een breed publiek te doordringen van de ‘stille kracht’ van verenigingen in de samenleving. De video benadrukt dat, zonder het misschien zelf in de gaten te hebben, een op de drie Amerikanen op een of andere manier, als lid, professional, bestuurslid, vrijwilliger, donor of sponsor, betrokken is bij ’s lands vitale non-profitsector.

De kracht van het collectief, zo gaat het filmpje verder, is een essentiële factor geworden bij het doorvoeren van veranderingen in de samenleving en het realiseren van vernieuwing. De campagne wordt ondersteund met een eigen website (ThePowerOfA.org), een eigen kanaal op YouTube (met inmiddels meer dan 350 video’s) en een jaarlijkse Power of A award. Ik raad de lezer aan een kijkje te nemen.

Download onder de volledige column van Jules Lejeune

Download whitepaper:
VPN column VM april 2012.pdf